Rabu, 14 September 2011

Malaysia Today - Your Source of Independent News


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
Sumber Asal Berita :-

Malaysia Today - Your Source of Independent News


GERPAR!! RM80,000 Sebulan Untuk Parpukari Bagi Kerja-Kerja Fitnah ?

Posted: 13 Sep 2011 10:44 PM PDT

Tidak menuduh, tetapi menjadi persoalan bagaimana seorang blogger Umno memperolehi sebanyak RM80,000 sebulan ? Apa pekerjaan Parpukari atau nama sebenarnya Mohamad Salim bin Iskandar selain dari blogging?

Sahabat saya MiloSuam yang blognya berada di kedudukkan ranking paling atas pun amat jauh sekali untuk mencecah pendapatan RM80ribu sebulan. Blog Parpukari adalah jauh lebih tertinggal daripada blog MiloSuam. Persoalan ini bukan hanya perlu dijawab tetapi perlu disiasat oleh SPRM.

Sila lihat slip di bawah yang tertera nama dan nombor IC sekali;

Pembangkang tidak perlu berunding dengan BN untuk tentukan tarikh PRU

Posted: 13 Sep 2011 09:31 PM PDT

Selalunya di mana-mana juga di dunia ini kerajaanlah yang menentukan tarikh pilihanraya, bukannya pembangkang. Tetapi Mahathir lupa yang AS tetap mengadakan pilihanraya setelah tamat 4 tahun penggal sesuatu kerajaan yang di pilih itu mentadbir negara itu. Tetapi Mahathir juga betul jika beliau membandingkan negara-negara mundur seperti negara 'favorite' beliau Zimbabwe di Afrika dan banyak negara lain di dunia ini.

Tetapi kalau kita bercita-cita hendak menjadi negara maju tentulah cara AS dan Britain menentukan pilihanraya mereka menjadi contoh kepada kita. Tetapi isu ini tidak sepatutnya menjadi polimik kita kerana cara itu sudah menjadi cara kita. Kerajaan yang memerintah khususnya Perdana Menterilah yang akan menentukan tarikh pilihanraya negara.

Malahan Dr Mahathir telah menubuhkan kerajaan dulu sebelum beliau menubuhkan UMNO yang ada pada hari ini pada Februari 1988 dahulu. Kerajaan wujud dahulu baru UMNO ditubuhkan, dan pada tahun berikutnya (1990) baru di adakan pilihanraya umum.

Kita mesti faham bahawa kita masih membudayakan politik dunia ketiga walaupun pemimpin-pemimpin kita begegar-gegar bercakap hendak jadikan negara ini sebagai negara berdaya maju dan mempunyai mentaliti rakyat negara maju.

Saya cadangkan kepada pembangkang tidak usahlah hendak membawa isu ini ketengah kerana mereka yang memimpin tidak akan berganjak dari cara lama itu. Lagi pun pembangkang tidak payah lagi bersusah payah kerana apa sahaja yang dilakukan oleh UMNO dan BN sekarang ini semua 'self defeating' dan mereka akan menghadapi masalah di atas tindakan mereka sendiri.

Mereka (UMNO) dan pemimpin mereka tidak konsisten dalam tindakan mereka. Pemimpin UMNO bukannya sayang sangat kepada UMNO itu sebabnya mereka melakukan perkara-perkara pelik yang menjahanamkan parti mereka sendiri. Semuanya kerana kehendak peribadi.

Dr Mahathir sendiri pernah keluar dari UMNO yang beliau tubuhkan itu, semata-mata kerana hendak menyungkurkan Pak Lah. Jika keutuhan UMNO itu benar-benar menjadi perjuangan beliau, Mahathir tidak sepatutnya keluar dari parti semata-mata kerana marahkan Pak Lah. Saya bukan menyokong Pak Lah tetapi tindakan Dr Mahathir keluar parti itu merupakan tindakan yang menunjukan beliau berpolitik semata-mata kerana peribadi. Asalkan Pak Lah jatuh partinya jatuh pun tidak mengapa bagi beliau. Peribadinya mesti di dahulukan.

Itu sebabnya yang menjatuhkan UMNO bukan pembangkang tetapi parti itu dijatuhkan oleh pemimpin-pemimpin dan ahli-ahlinya sendiri. Itu sebabnya UMNO sekarang sedang menghadapi penyakit 'terminal' dan amat payah untuk diperbaiki. Jika parti jatuh kita akan di persalahkan. Mereka tidak juga bersalah.

Dalam keadaan yang tenat sekarang ini pun ada pihak di kalangan pemimpin yang berpengaruh di dalam UMNO sedang berusaha untuk menjatuhkan Najib. Tetapi di nafikan oleh mereka. Tetapi dalam UMNO yang mereka cakap itu tidak selalunya betul, tetapi yang di katakan berita angin jahat itu lah yang selalunya menjadi benar.

READ MORE HERE

 

MINTA MAAF - SATU KESILAPAN BESAR

Posted: 13 Sep 2011 06:00 PM PDT

Saya meminta maaf ini bukan kerana saya buang tabiat. Atau saya dapat seru untuk memulakan perjalanan ke Mekah. Juga bukan kerana saya ternampak Hantu Kopek ketika main mercun pada malam raya dahulu. Saya minta maaf ini kerana saya telah membuat satu kesilapan yang amat besar. Memang besar kesilapan saya ini.

Ceritanya bagini : selama satu bulan – dibulan puasa – saya selalu mengidam hendak berbuka puasa dengan Rosmah berendam ...oopsss maaf dengan badak berendam sambil minum air tuak. Idaman saya ini gagal. Kerana kegagalan ini maka munculah kesedaran kepada saya bahawa selama ini saya telah silap kerana sebenarnya badak berendam...opps maaf ... sebenarnya Cik Siti Puan Rosmah Mansor bukan musuh. Kesilapan besar saya ialah menganggap Rosmah sebagai musuh. Ini silap yang betul betul silap.

Saya sedar - habis sahaja para pembaca membaca ayat diatas maka pastilah ramai yang akan menuduh bahawa saya telah belot. Atau saya telah dibeli. Atau saya telah bertaubat. Wahai pembaca yang budiman. Sabar dahulu biar saya terangkan kenapa saya tidak lagi menganggap Rosmah Mansor sebagai musuh.

Kesahnya bermula sebelum bulan puasa lagi. Saya mula mendengar cerita dari Haji Desas bin Lebai Desus. Dari hari ke minggu dari minggu ke bulan - cerita ini semakin kuat saya dengar. Mula-mulanya saya hanya terbaca dari laman dan blog yang terkenal sebagai laman fitnah dan tohmah. Tetapi bila saya lakukan kaji selidik maka saya dapati cerita dari Haji Desus ini bukan lagi desas desus tetapi telah menjadi fakta.

Mula-mula dahulu saya mendengar bahawa Munyiddin Yassin amat marah kepada Cik Siti Puan Rosmah kerana beberapa kali Rosmah Mansor telah mengambil tempat dan kedudukan resmi Muhyiddin dalam hal pembelajaran. Rosmah seakan-akan telah menjadi Menteri Pelajaran. Telinga saya sendiri telah mendengar dari tim Muhyiddin tentang bagaimana Muhyiddin menyinga marah terhadap Cik Siti Puan Rosmah.

Kemudian muncul pula berita tentang Cik Siti Pun Rosmah kita ini pergi ke Kazakhtan untuk meminang. Memang pelik - bak kata orang Melayu ini macam perigi mencari timba. Atau lebih tepat lagi macam lesong mencari antan. Ini bukan kerana anak perempuan Rosmah ini memiliki mulut seluas lubang lesong atau bakal menantu Rosmah ini memiliki anu sebesar antan. Ini tanda kehebatan pepatah Melayu – tepat lagi erotik

Semua kesah-kesah ini cuba memburukkan Rosmah Mansor. Tak cukup dengan kesah lubang mencari antan tetiba timbul pula kesah besan Rosmah ini rupa-rupanya ada kaitan dengan Marlon Brando oopps...salah... bukan dengan Godfather Itali tetapi dengan mafia Russia. Tidak diketahui bagaimana berita ini terbocor dalam akhbar Kompas – harian terbesar di Indonesia. Nampaknya kempen membenci Cik Siti Puan Rosmah ini telah menular ke seberang.

Kesah ini rupa-rupa tidak berhenti disini sahaja. Tup tup terbarai pula berita Cik Siti kita ini telah membeli sebentuk cincin berlian dari New York. Untuk saya berita cincin ini tak masuk akal. Cuba para pembaca renung dan fikirkan - munusabah kah Cik Puan kita yang berat badannya 143 kilo 75 gram ini mahu menambah setengah kilo lagi berat cincin ditangan? Mustahil.

READ MORE HERE

 

Sepawi Exposed By Own Outburst!

Posted: 13 Sep 2011 04:12 AM PDT

Sepawi is one of Asia's richest men, thanks to the patronage of Taib, and his business interests include his role as Executive Chairman of the timber and plantation giant Ta Ann Bhd, of which he is also a major shareholder.

He is also a Director of one of Sarawak's other most controversial companies, Grand Perfect Sdn Bhd, which runs South East Asia's largest Acacia Plantation project. 

Grand Perfect Sdn Bhd has been blamed for grabbing land from native people and breaking down villages as it drives to exploit a half million hectare concession handed to it in 2002 by the Chief Minister and Land Resources Minister, Sepawi's cousin, Abdul Taib Mahmud.

Legal denials by Ta Ann

However, last week a lawyer representing Ta Ann sent a furious letter to the leader of Sarawak's PKR opposition party, the lawyer Baru Bian, demanding retractions and "apology" over remarks allegedly made to a Tasmanian newspaper. It cited a recent article in Tasmania's Mercury newspaper which had stated that Ta Ann owns one third of the controversial plantation company Grand Perfect.

The lawyer declared this was untrue.  "Your statement in the said newspaper report was both factually wrong and misleading", thundered Zaid Ibrahim & Co, Kuching, on behalf of Ta Ann.

As a result he is demanding a grovelling apology from Mr Bian to be placed in a weekend edition of the Mercury within two weeks, saying the following:

"I wish to tender my unreserved apology to Ta Ann for making a gross error in my statement and for any embarrassment, damage to their reputation and credibility caused.  It has now been brought to my attention that Grand Perfect is not a subsidiary of Ta Ann and that Ta Ann do not own any shares in Grand Perfect"

 

With legal advisers like these, who needs critics?

The folly of such an arrogant demand from a company whose Executive Chairman is up to his neck in accusations of patronage and nepotism has immediately become clear.

In the first place any reading of the offending article makes plain that the statement about the 30% shareholding is made by the Australian Mercury reporter, not Baru Bian, so it is to the Mercury newspaper that Ta Ann should be addressing any complaints.

READ MORE HERE

 

Kredit: www.malaysia-today.net

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Malaysia Today Online

Copyright 2010 All Rights Reserved